eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-08-06

Rejvfest i idyllen?









Bilderna i dagens blogg kommer från Scwedenparty.de som ägre rum i helgen. Många DJ:s och en trevlig stund på Knippelholmen som ligger precis utanför Älvsborgs fästning. Det var otroligt trevligt att bara sitta i solen, dricka lite öl och lyssna på schysst dunkadunka från de tre scenerna, tog inte med mig sovsäck eller liggunderlag så jag stack hem med sista båtturen som de körde (vi hamnade i Arendal, därifrån går det bara industribussar och de gick inte vid 23 på en lördag kan konstateras...).

GT (Expressens göteborgsupplaga) har skrivit lite kort om arrangemanget. Artikeln är ganska snäll, förutom då att de har beskrivit det som Rejvfest i idyllen. Och så poängteras det hur svårt Maj på Malö har att sova när det spelas techno några mil därifrån. Är det bara jag som undrar om det är väldigt svårt att stoppa i öronproppar? Är det bara jag som alltid har såna med mig? Annars stämmer det bra, mycket idylliskt. Och, den som har druckit en pilsner kan ju alltid använda sjögräs som mössa, det ser jättemycket techno ut! Hoho.

Slösurfade lite på Youtube.com, otroligt mycket dåliga saker där. Men vissa guldkorn finns. Exempelvis Aveny-mannen, en man som står och sjunger religiösa visor på Avenyn Göteborg till en liten bandspelare. Om man nu ska jämföra honom och Maria på plattan i Stockholm så är han definitivt mer kuf, sjunger våldsamt falskt, och verkar bara väldigt väldigt konstig. Apropå Orgel-Maria i Stockholm, på 60-talet innan hon blev frälst och började spela utomhus året runt så hade hon en liten en-persons-orkester; Marias enmansorkester (lite osäker på namnet) som man kunde hyra till studentskivor och liknande så kom hon dit och underhöll med covers på populära låtar.

I morgon börjar jag jobba. I Arendal. Over and out.