eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-07-05

Slottsparken



Gjorde en snabbsortering av bilderna från helgens utflykt till Malmö och Wanås slottspark och lade hela galleriet här. Apropå gammal teknik, eller att bensinpriset är för högt varför inte strunta i att konvertera bilen till entanoldrift och istället välja gengasdrift, i med några pinnar och så kör iväg.

Häromdagen bloggade jag om genpets och antydde att det var ett konstprojekt. Här finns mer att läsa om vad projektet är eller varför det genomförts.

Måste dra några korta nörd-nyheter också. Free DOS kommer strax att släppas i version 1.0 (inom några veckor enligt deras hemsida). ReactOS har också hunnit en bit på vägen. ReactOS är ett fritt operativsystem som är tänkt att vara helt kompatibelt med Windows XP så att man kan köra vanliga windowsprogram utan att behöva köra windows eller betala windowslicens.

Vad ska DU göra på din semester?

Själv har jag inte en aning vad jag ska göra, och att samplanera med andra verkar inte vara så lätt heller. Som det ser ut nu är nog det enda jag ska göra att ta mig till Norbergfestivalen för att lyssna på spännande elektronisk musik. Extra otur, eller tja, praktiskt kanske, är att jag inte har någon betald semester i år, det begränsar antalet dagar jag har råd att vara obetalt ledig. Ge mig ett erbjudande jag inte kan motstå!