eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-06-23

Sommar somnar

Det är midsommarafton och jag kan inte riktigt bestämma mig. Först var jag på väg till Lilla Krossekärr, en eko-by på Orust. Förutom att det är skönt att lämna stan så håller utsikten ekoby på med alternativ teknik för byggande och boende och jag är lite nyfiken på att se hur de bygger eller hur de planerar. Hur som helst, bilen jag skulle ha åkt med blev full, och inte fanns det tältplats heller och inför att släpa både tält, mat och dryck själv för bara ett dyngs utflykt så kände jag att jag inte riktigt orkar. Kapitulation. Lathet. Ja jag vet.

Varför inte sätta sig i Slottskogen och sjunga pujrosången? Eller studera listan över alla problem som löstes av MacGyver.

Annat svårt val för framtiden är att Norbergfestivalen inträffar samma helg som Krokstrandsfestivalen. För mig blir det nog ändå till förmån för Norberg, Krokstrand har mer dragning åt etno-musik, Norberg inriktning på experimentell elektronisk musik.

Nu ska jag singla slant. Ha en trevlig midsommarhelg!