eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-06-07

In i grottan


Den som gillar bilder från grottor, stalakiter och sånt, då är det riktigt trevligt att se Christopher Graaes grottbilder.

Jag fick mig ett gott skratt igår under en konversation över ICQ. Det handlade om skivspelande, tar mig friheten att citera den utan att nämna några namn:

Jo det här var The Single Reason varför jag inte iddes engagera mig i plattvändande mer.. klassikern var, oavsett tilställning.. "har du nåt me Wham?" wham. för fan, måns, varför WHAM av alla band ?

-Hahaha :-D

-Och det sjuka var att man kunde spela aretha franklins "respect" sjutti gånger på raken o alla jublade, visst låten är bra men utsliten till max.. o efteråt kunde man veva nån totalt okänd soullåt minst lika bra eller till o med hundra gånger bättre, men alla flydde golvet, säger bara amatörpsykolognerven i mig att folk e intresserade av det de redan känner till .. nån slags mrklig trygghetslängtan som slår igenom på fel sätt! Varför lysnar folk på Fist Megapol eller Energi Radio, där man tvingas höra sammma låt 14 ggr per dag? Jo.. för att man /FÅR/ höra samma låt 14 gånger per dag, iiinga onödiga stressmoment som en NY LÅT gubevare i deras mentalt ready to crack down-världar.

Att vara klarsynt kan ibland vara att bli lite cynisk, speciellt som dj då. Kikade lite efter en dj blogg hittade ett par, men inga intressanta, man vill ju veta något mer än skivor som spelats liksom...