eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-05-31

Blixtkonsult

Jag måste vara en blixtkonsult.

Fick ett raspigt telefonsamtal vid tiotiden, samtalet var kort och löd "du vet att det är din sista dag idag väl?". "Eh, va, nä? Det är det nog ingen som har sagt." Inte lite utan att man tänker att det måste vara ett practical joke. Men det var det inte. Det här är väl konsultandes baksida, det kan gå väldigt snabbt, fast visst är det lite roligare att få veta lite i föreväg att man ska byta uppdrag.

Måste säga att jag blev riktigt glad över att få en liten persent av kollegorna, två plantor, ska väl sätta dem i jorden i morgon.

Och, det ska bli kul med nytt uppdrag!

2 Comments:

At fredag, 02 juni, 2006, Anonymous Anonym said...

Byta nu igen? Det var väldigt vad det går fort för er konsulter.

Jag sörjer att jag inte kan komma på lördag! Det lär ju bli värsta röjet!

 
At måndag, 10 juli, 2006, Anonymous Anonym said...

Var glad att samtalet rörde jobbet!

 

Skicka en kommentar

<< Home