eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-05-22

Massor med videos

Någon granne har hissat upp en stol i cykelskjulet. Jag vet inte riktigt varför men kanske är det lite modern trädgårdskonst, någon kanske är inspirerad av Wanås slottspark och i brist på att ha ett slott med tillhörande park gjort en installation i trädgården? Blir lite sugen på att hänga upp något där själv.

Vive gav mig en riktigt schysst länk häromdagen. Milinkito har en STOR sammanställning av musikvideos från 80-talet som ligger uppe på youtube.com Precis som det fanns enorma mängder skitmusik på 80-talet så finns det också ett antal guldkorn som till exempel B52's Your own private Idaho. Notera bakgrunden i den videon. Det är väldigt inspirerat av de målningar som Piet Mondrian blev mest berömd för. Underbart att se DAF (Deuch Amrikanishe Freundshaft) framföra "Der Mussolini" live också. Och när jag hittade Toy Dolls med Nellie The Elephant så blev jag tvungen att ta fram singeln och tumma lite på den. Och Spacemen 3 -Revolution är helt rysansvärt bra musik.

Det har tydligen gått vilt till igår. Någon pärla har kört näven med full kraft rätt igenom dörren in till gården. (Först trodde jag det var någon som kastat en sten genom rutan, men sedan så såg jag blodstänk runt och gissar på att det måste vara just en näve som åkt igenom.)