eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-05-01

1:a maj

Jomenvisst, en helt vanlig ovanlig dag. Och om jag inte hade varit så trött igår så hade jag åt ut till Gamlestan för att se Ovo och Dwayne Sodahberk, men det fick bli en stilla hemmakväll med några nödraketer. Omväxling förnöjer.

Statistiska Centralbyrån (för övrigt, ett spännande namn på ett statligt verk, låter lite som POLITBYRÅN nästan) har en söktjänst för namn i Sverige och gör man en sökning där så kan man konstatera att det finns hela 14 stycken människor med efternamnet Almered. Bara en med förnamnet Måns. Jag är unik. Beeeep.
Det är så gött att vara ledig. Speciellt när det är vår ute. Det är det bästa med första maj. Och bäst av allt, jag har inte kännt så farligt mycket av allt pollen än.

Apropå spam (om man nu kan tala om sådant när det gäller vanliga brev) så har Domain Registry of America har bemödat sig med att skicka ett brev till mig (ja ett vanligt brev, inte el-post asså). De hävdar att en av mina domäner är obetalda. Det är den inte. Läser man det finstilta så framgår det att de vill ta över domänen, och vad man får för mervärde av det? Absolut ingenting förutom att man får betala mer. I korta drag så är Domain Registry of America inget annat än bondfångeri på gränsen till lurendrejeri. Bör bojkottas.

1 Comments:

At onsdag, 03 maj, 2006, Anonymous Anonym said...

Jag är oxå den enda med mitt namn! Vi är bäst!

 

Skicka en kommentar

<< Home