eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-04-12

Valfläsk

Hittade en ny variant på Domo-kun humor:

Det bildas fler och fler partier.
Det är väl bra för demokratin.
Kankse.

Fick precis länken till Det osynliga partiet. Undrar vem som tänker rösta på dem? Förmodligen alla två (?) som startade partiet. Partiprogrammet tyder på en viss historielöshet. Nån gång på 80-talet så startades ett parti som hette TTS (ska läsas som Talande Tomma Stolar), deras idé var att i den mån de fick mandat så skulle varje enskilt mandat de fick motsvaras av en tom stol i riksdagen. TTS fick 28 röster i 1994 års val. (Fullständing röstlängd med alla konstiga saker folk skrivit på valsedeln lämnas väl inte ut längre, lite osäker på det men har för mig att det är så).

Och visst var det lite synd att kulturpartiet var en bluff?

Ta en titt på Kontraband.se och se till att ta ner den videosnutt som heter "prata lite" (Kulturpedagog). Helt makalöst bra! Ofattbart att ordet kulturpedagog kan provocera så mycket. "När jag hör ordet kultur osäkrar jag min revolver..." eller?

Och duger inte den så se till att surfa till The Riddim Methodists.

1 Comments:

At onsdag, 12 april, 2006, Anonymous Anonym said...

HAhaha!!
..ni så låsta i era fack.

Förstå att Osynliga Partiet ( ) inte är ett parti som ställer upp i riksdagen!

 

Skicka en kommentar

<< Home