eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-04-02

Everyday Is Like Sunday



Jag såg Morrissey igår på Scandinavium. Ibland nästan lite andäktigt, stundtals ganska roligt, Morrissey skrockade om att han skulle vara med i bingolotto. Han lyckas med att hålla sig allvarlig, men utan att ta sig själv på för stort allvar. Jag har en bekännelse att göra, jag äger bara två Morrisseyplattor och det enda jag är riktigt inlyssnad på är The Smiths. Men som sagt. Det var en skön kväll.

Om man är lite insnöad på Origami så finns en länk här som beskriver hur man framställer pappersdjävulen på bilden här bredvid.

Är lite lätt sliten. Det var svensexa för en god vän, kombinationen av femkamp, sedan laserdome följt av flipperturnering och därefter restaurang (fast då smet jag iväg till Morrisseykonserten) gör att jag är ganskas sliten idag. Laserdome var roligare än jag trodde, lite som paintball, men utan det kladdiga gucket som kulorna i paintballsporten kläggar ner en med när man blir träffad. Gick måttligt bra i spelet, jag fick en hord av 10-åriga ungar efter mig som lyckades sikta mycket bättre än vad jag gjorde, hm nåja :-)
Jag tror iaf svensexeoffret tyckde dagen var rolig också.

3 Comments:

At söndag, 02 april, 2006, Anonymous Anonym said...

Ja, nog för att popcorn är gott, men... vi klarade oss förvisso ganska bra på öl. :)

 
At måndag, 03 april, 2006, Anonymous Anonym said...

Men inte är var den bilden på Morrissey tagen igår. Han börjar bli till åren... Jag såg honom här i Stockholm igår...

 
At söndag, 09 april, 2006, Anonymous Anonym said...

För mer bra tips på vad man kan göra på en svensexa kan man spana in eventguiden.se.

 

Skicka en kommentar

<< Home