eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-03-30

Korsstygn

Någonstans i Johanneberg så hänger ett broderi (är det möjligen korsstygn?) med texten ståkisseri beivras. Undrar om man kan beställa fler väggbonader?
Råkade på Robert och Jonas utanför Götas kök & bar i majorna igår. Robert fastnade på bild.


Annars sitter jag och skriver om min meritförteckning (eller CV ska det visst heta nuförtiden) och har fastnat i delen som kallas "personligt brev". Hellst vill jag bara radera alltihop och skriva "Jag är bra. Anställ mig", eller möjligen "Personlig beskrivning i CV är oftast opersonlig och säger inte speciellt mycket om en människa, se till att träffa mig personligen istället." Om någon tycker den kombinerade kompetensen av att ha varit fotograf, läst etnologi på universitetet och därefter arbetat 8 år inom it-branschen låter spännande så se till att kontakta mig. Just det, jag gör anspråk på att kunna skriva och blogga också. Kan man få betalt för det?

Själv är jag oerhört trött. Somnade fyra, vaknade åtta. Halvtrasigt. Är det inte märkligt att vissa perioder i livet så känns det som om det nästan står still och andra perioder så händer det nästan för mycket på en och samma gång?