eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-04-07

Oskarpt

Rörelseoskärpa när man fotograferar kan ibland göra skillnanden mellan en i princip oanvändbar bild och en som är godkänd. För de två bilderna i bloggen i den här posten så är den ena oavsiktlig rörelseoskärpa, den andra, där har jag satt kameran på stativ och gjort en mjuk rörelse samtidigt som exponeringen. Det ser lite "måleriskt" ut tycker jag.

En gammal länk, men som inte är mindre rolig för det är Extreme Ironing. Strykning på hög nivå, bilderna måste ses! Det är som sagt en deja-url.

En bekant som bloggar ondgjorde sig häromveckan över att det skrevs så mycket ointressanta saker i bloggosfären. Att det så många som vill skriva om shopping, nagellack, kläder eller för den manliga hälften; gadgets, sport, teknik och att det är så få som skriver om något annat. Men varför klaga, bloggs själv istället!

Kan ju passa på och fråga: Vad vill DU läsa i MIN blogg? Om svar anhålles!

3 Comments:

At fredag, 07 april, 2006, Anonymous Anonym said...

Vi vill se mera sång, dans och naket!

 
At måndag, 10 april, 2006, Anonymous Anonym said...

Jag håller helt med MrAhlbom... mer Sång och dans och spännande grejs

 
At torsdag, 13 april, 2006, Blogger månica said...

fin bild! färgytorna. komposition. viktig grej.

jag vill läsa din blogg och läser den för att du delar med dig av tankar och tips på ett personligt intelligent och underhållande sätt. det finns tillräckligt med fashionbloggar, några gör det bra, låt dem hålla på och förädla sig. de är som ett komplement till modetidningar. gör själv sporadiska besök hos dem. lyckas vara stylish ändå trots studiemedels ekonomi.

 

Skicka en kommentar

<< Home