eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-04-06

Video


Den här skylten stod i en rondell inte så långt från Orvieto i Italien. Vi åkte tre varv i rondellen.
Första varvet: Vilket håll ska vi egentligen, såg du skylten? Du är klartläsare.
Andra varvet: Aaaaah....det var det galnaste trafikskylt jag sett, jag måste verkligen ta en bild. På tredje varvet lyckades jag klara ut både körriktning enligt karta respektive rondell och ta bilden.

Google video börjar växa till sig. Noterade just att den klassiska skräckfilmen från 1922 med titeln Nosferatu numera finns tillgänglig att titta på online, så även Night of the Living dead, en klassisk zombiefilm. Och så finns det mycket, mycket, mycket junk och hemmavideos också. På en torrentsida så har jag för övrigt sett en video med The moonlaenders, kan nån se till att skicka den till mig eller lägga upp den på google video kanske? Om moonlanders video är junk, hemmavideo eller något annat återstår att se!

Apropå ingenting. Nu är det andra personen i bekantskapskretsen som har börjat "jobba" heltid med att spela poker på internet. Måste säga att jag tycker det känns lite halvmysko att ha pokerspelande som jobb. Fast formuleringen som en av dem sa nyss över ICQ: "poker är lika trist som alla andra jobb, men det är skönt att vara chef" är en bra och lite förklarande formulering.

Andra bilden är från samma resa, men under en färd längs Amalfikusten. Det snöar i Göteborg och jag är resesugen igen. Men resor får nog vänta ett tag till.

1 Comments:

At måndag, 17 april, 2006, Anonymous Anonym said...

Jag gillar skyltningen och är djupt imponerad at du klarade det på bara tre varv.

 

Skicka en kommentar

<< Home