eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-04-25

Jag vill lyda order

Någon av mina grannar måste gilla Åke Hodell. På dörren satt iaf en text med en liten maskinskriven lapp med inskriptionen "Jag vill lyda order.", det är ett citat från ljudkonstverket med titeln General Bussig.

En blogg som känns lite extra läsvärd bland allt internetbrus om ögonskugga och hur min hund mådde idag och andra fullständigt oläsliga saker är Rostsverige. Rostsverige bloggar lite om övergivna hus, indragna stationer och ödemarker med bilder till. Dock är det inte så frekvent med uppdateringarna, men det kan man ju leva med.

Heminredning är nått jag inte tänkt skriva om, men ibland så hittar man saker som bara känns sådär oemotståndliga. Som till exempel Soundwave Acoustical Wall Panels, ett slags akustiskt väggmaterial med minsta sagt spejsat utseende. Eller varför inte inreda hemmet med fiberbelysning ser sådär skönt 60-tals aktigt ut. Kombinera bägge två med den klassiska "fotöljen" som mest liknar ett ägg och som fästes i taket. (Minns tyvärr inte vad möbeln heter...men de är tillverkade på 60-talet och betingar ett begagnatpris på sådär 60 000 kronor de få gånger man ser dem).