eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-05-21

Sonntag



Söndagsångest? Nä, inte så farligt faktiskt. En söndag när man känner att det inte har blivit tillräckligt mycket gjort under helgen, det är inte en bra söndag. Skulle uppgradera web och ftpservern men när jag släpat fram den ur garderoben så ser jag att det bara finns två minnessocklar och det redan sitter minnen i datorn. Varför har jag glömt bort att det var så? Och så är det RD-ECC (serverminnen) i den dessutom...men lite underhåll gör att den nog ska rulla på lite bättre.

Plötsligt är det sommar.
Och med sommaren kommer åskvädren. Jag har förgäves letat efter en län som är en länk till en svensk sida som sammanställer åskvädersdata på en karta. Hittar inte riktigt rätt men Stormtracker.se verkar köra samma utrustning och samma programvara, så även Startsidan som dessutom har länkar till fler åskspårningssidor. Vore faktiskt lite roligt om fler inskaffar utrustningen och man kunde spåra i realtid vart åskvädret är på väg.

Om du gillar vanliga hederliga anteckningsböcker av papper med hårda pärmar och rem runt så ta och titta in på Moleskine. Jag undrar om det finns någon svensk återförsäljare?

3 Comments:

At söndag, 21 maj, 2006, Anonymous Anonym said...

moleskin är vanliga i butiker som NK...perkele dyrt, men ganska gubbigt snygga.

 
At söndag, 21 maj, 2006, Anonymous Anonym said...

Moleskine finns hos Matton och andra välsorterade pappershandlare. Om man vill betala för dem... :)

 
At måndag, 22 maj, 2006, Blogger månica said...

klart man betalar för moleskine.. om man inte får dem.
de är det enda som duger att fästa mina tankar i.

 

Skicka en kommentar

<< Home