eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-05-25

En ny festival

Det är dags att tala lite mer om planerna på en mikrofestival. Tänk efter lite, vad är det bästa med festival? Musik, bubbel och så vänner förståss! Så därför, det börjar bli dags att spika programmet för Bubbeldagarna 2006, vilka band vill ni se? För övrigt, jag tror fortfarande det saknas fåniga men elementära saker som multikabel, mikrofonstativ och en ordentlig sub-bas, men det ska väl lösa sig. Sponsor sökes! Hemsida får vara lite hemlig än så länge tills mer är klart. Men en ordentlig sub-bas det krävs!

Den här länken fick jag av Mattias igår, det är...jättekonstigt men nånslags ljud och mönstergenerering, mer info på sidan, se upp så du inte blir hypnotiserad.

Måste delge er en bild från mitt jobb. Klockan nio så inträffar mackvandringen. Alla datakonsulter vandrar iväg genom långa cementkorridorer, går två våningar upp, hämtar en macka och en kaffe och vandrar sedan tillbaka. Ganska mystisk syn, kan tänka mig att det är ett bra upplägg på en kortfilm med titeln mackvandringen. Precis som med så mycket annat som är en del av ens vardag så reflekterar man nog mest över det precis när man är med om det för första gången, sedan blir det till vardag och inget märkligt alls.

3 Comments:

At torsdag, 25 maj, 2006, Anonymous Anonym said...

Det var länge sedan jag såg Psilodump live nu. Om han har gjort något nytt och kul så vorde det kul att se honom på Bubbeldagarna 2006. GOTO80 är ju också en skön typ. Spelar någon av LysKOMmarna live? Jan Warnstam (Techtonic, Materia, Hidden Lab och vad han nu kallar sig mer) med vänner eller Studio Symbios-grabbarna exempelvis? Jag har ingen aning om hur väl någon av dom här passar in i sammanhanget men det var i alla fall några idéer som jag tycker verkar kul. :-)

 
At torsdag, 25 maj, 2006, Anonymous Anonym said...

Cph Pirates Attack!

http://yoslber.blogspot.com/

 
At torsdag, 25 maj, 2006, Anonymous Anonym said...

Min fru hälsar att hon vill se The Tiny och Midaircondo.

 

Skicka en kommentar

<< Home