eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-05-23

Duggregn

Den här Anticimexskylten är lite småfin. Jag misstänker att det handlar om vägglöss. (Apropå vägglöss, de är egentligen inte löss utan skinnbaggar och enligt artikel i gp så saneras det två lägenheter i veckan i göteborg mot just vägglöss. Hu!)

Det kom ett mail med en inbjudan till en vernissage. I Alexandria. En snabbsökning på diverse flygsidor gör att jag konstaterar att jag nog måste vinna på lotto eller nått liknande om jag ska kunna ta mig dit. Men tanken lockar! Biblioteket har en egen stödförrening Alexandrias vänner.

Konceptbloggar kan vara lite spännande ibland. Ur mängden sticker The red paperclip ut lite. Det handlar om byteshandel. Personen börjar med ett rött gem, byter det mot något annat och har tänkt hålla på tills han har bytt till sig ett hus. Varje byte dokumenteras noga i bloggen, han har kommit en bit på vägen.

För den som har många kassettband hemma, var för inte slänga ihop en egen tapemachine, en maskin som består av många kassettbandspelare.