eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-06-22

Slutkraschat?


När jag var hemma strax efter lunch idag så stod det en bil med en stor buckla och så två poliser och tog anteckningar. Gissa vad? Jomenvisst, ny krasch, samma förbannade korsning som vanligt. Jag kanske skulle sätta upp en krasch-webcam så folk kan få se äkta svenska kraschade fordon i realtid? Eller kanske inte, det vore oerhört cyniskt. Tydligen så var motorcykeln stulen och föraren av den smet till fots från platsen.

Hur som helst. En annan bloggare har mailat till Gatubolaget Göteborg för att fråga vad som händer med korsningen och påpekat hur åt helvete den är (fast i mildare ordalag givetvis) och fått svar:

Beslut har fattats att återställa huvudledsregleringen, dvs att vi slopar den svängande huvudleden. Arbetet kommer att utföras i år.

Den som vill testa lite talsynteser av olika slag kan göra det här men bland de skönare är ändå den finlandssvenska talsyntesen.

Kompisen Vivie hittade och fotograferade den här bilden som jag tycker är fantastisk. Någon har hittat en mp3:a i ett fotbollsmål och den återfås mot beskrivning av innehållet! (Undrar om det bara är jag som går och är sugen på att ringa och säga att jag har slarvat bort minst fem mp3:or med deephouse men har glömt bort vad det är för artist eller vilken hårddisk jag slarvade bort dem på).