eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-07-20

Spoke POV


Tittade in på ladyada.net för att se om det fortfarande var några x0x-boxar i produktion. Stod inget klart om det men man kan fortfarande ställa sig i kö för en box, invänta ett mail med bekräftelse på att man fått en och sedan beställa den. Det står inget om hur många de tänkt att göra toalt men jag antar att det inte har varit helt lätt att få tag i samma orgialkomponenter som i Rolands TB-303. Hur som helst, på sidan fanns flera andra riktigt roliga projekt varav det mest galna var Spoke POV en microprocessorstyrd belysning för cykelhjul. Otroligt snyggt och ganska galen idé.

En besökare på hörlursfestivlalen hade en väldig ovanlig tatuering, nej två förresten! Dels en bitmap-grafik-kanin och så en bitmap (stora bitar) med växter, båda två som tagna ur ett dataspel. Jag borde ha frågat om jag fick ta en bild, men jag glömde helt bort det. Hittade den här bilden som är en pac-man tatuering, den får visa principen.

Göteborg är odrägligt varmt. Svalt på kontoret men hemma är det kokhett. Satt vid delsjön och badade ett antal gånger i eftermiddags. Puh.