eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-07-09

Telefon

Nu ska jag berätta min mobiltelefonhistoria. Min gamla telefon gick sönder så till vida att ljudet fastnade i lägsta volymläget och inte gick att rubba. Bra att messa med men världelöst som telefon räknat.

Köpte en bättre begagnad Sony Ericsson P800 av en kompis. Den var som en liten tegelsten att ha i fickan men en suverän telefon i övrigt. Sedan...råkade jag lägga den på vad jag tror är ett "smart" ställe i lägenheten. Så smart att det inte gick att hitta den sedan. Men det gick fint att ringa till den i fyra dagar. Sedan dog batteriet. Smart nog hade jag stängt av ljudet på telefonen. Prova att lyssna efter något som vibrerar lite någon gång. Det är INTE lätt.

Så jag skaffade en bättre begagnad P800 till. Den nya telefonen har en äldre firmware. Och en uppgradering av firmware kräver att man lämnar in telefonen och betalar sådär 400 spänn. Ibland när man skriver sms samtidigt så får den totalt tuppjuck och ger det här felmeddelandet:



För övrigt fick jag just ett telefonsamtal från ett bröllop på Island. Om internet är fantastiskt så är ibland mobiltelefoner ännu mer fantastiska.