eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-07-24

Språk

På det som var en loppis på hörnet av mitt hus så har några som är munkar för Hare Krishna (jag frågade, de är inte medlemmar i organisationen utan fristående men de har samma tro) renoverat och ska så småningom servera lite vegitarisk mat, jag var där och tog några bilder medans de målade. Schysst att ha ett komplement till korvmoj:en :-)

En festival som har en väldigt fin hemsida är Uudenmusiikinfestivaali men sidan är bara på finska, och om man av hemsidan tror att de bara kör stenhård elektro så är det nog snarare som så att med M.A Numinen i setup:en så är det gissningsvis ett större musikaliskt utbud.

Jag har under veckan som har gått gjort lite trevande försök att lära mig ett nytt språk; Python det har gått lite trögt. Pdf:er och websidor med information i all ära men det är väldigt mycket trevligare att bläddra i en ordinär pappersbok, får nog skaffa en. Eller varför inte lära sig något radikalt nytt till exempel Teckenspråk, Utbildningsradion har en kurs online.