eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-07-26

Hisnande hiss

När jag skulle åka från kontoret idag så kändes det lite konstigt när jag åkte hiss. För det första kändes det som om hissen åkte åt helt fel håll, för det andra så kändes det som om det tog för lång tid. Jag måste antagligen ha sett ut som en fågelholk när dörren öppnade sig och en tjej som jobbar på Newsec klev in i hissen och bakom hissdörrarna så skymtade ett gigantiskt kontor med vacker inredning.

Det enda jag fick ur mig var "eeeh, men åt vilket håll har den här hissen åkt egentligen", hon svarade kort "till Newsec". Jag ÄR helt 100% på att jag tryckt på knappen neråt. Sedan tittade jag på knapparna i hissen, där står vilka företag som är på vilka våningar och...Newsec existarar fanimej inte, vad ännu värre var att inte ens våning fyra exiserade på hissknapparna, den var helt överhoppad, först våning tre och däefter våning fem. Nånstans där ökade känslan av att vara utsatt för något läskigt Kafka-aktigt spel. Antagligen såg jag ännu mer skräckslagen ut när jag sa "är du HELT säker på det, våning fyra existerar inte" (pekade på hissknapparna). Förklaringen var iaf att hissen bara gick att ta åt ena hållet (ner / ut) inte åt andra hållet. Sedan så skrattade vi ganska hjärtligt åt det hela.

För övrigt så tror jag att elektroniska saker över huvud taget inte tycker om mig. Bank-dosan lade visst av, massor av punkterna i displayen går inte att se för fem öre så det där med att betala räkningar var bara att glömma, det går inte ens att logga in. Ganska tröttsamt. Vet inte ens hur mycket pengar jag har på kontot.

1 Comments:

At söndag, 13 augusti, 2006, Anonymous Anonym said...

Tips- dosan vill nog ha ett nytt batteri

 

Skicka en kommentar

<< Home