eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-09-12

Valet och kvalet

Ska du inte uppdatera din blogg snart? Den har stått still i flera veckor nu, jag är trött på att läsa samma sak! Okej, här kommer en uppdatering!

Jag råkade ha av ett nagelband, och när det blöder i fingret så blöder det något aldeles infernaliskt mycket. Dock, blev lite estetiskt ändå, så jag tog ett par bilder med mellanringarna på. På något väldigt vagt sätt så kommer jag att tänka på en av de första gångerna jag såg Freddie Wadling live, mellansnacket mellan en av låtarna med Mobile Whorehouse som han sjöng med då var sparsmakat. Men det jag minns extra mycket är följande citat:

"Om man har fem fingrar och så tar man bort ett, vad får man då?
-BLOD!"


Apropå poliktik så kan den som är sugen på att prova på att logga i Socialdemokraternas hemliga nätverk göra det på den här sidan. Lite elakt men humorfullt. (Och för övrigt så var väl det egentliga nätverket en FirstClass bas?)

För knappt två veckor sedan så dog min dator. Eller om man ska vara petig så var det faktiskt inte datorn som dog utan Windows som plötsligt ruttnade. Det var inte ens nära att starta utan tvärdött. Har ägnat några försök åt att reparera den trasiga windowsinstallationen men det var förgäves (å andra sidan hade det väl bara varit en temporär reparation ändå så det spelar kanske inte så stor roll. Och...att försöka rädda bildarkivet och allt annat tar väl lite tid innan jag har gjort (jadå, det allra mesta finns redan på en annan backupp, och hårddisken är inte trasig i övrigt så det ska nog gå ganska lätt, men det är ansträngande och tar tid). Man kan ju alltid fota nya bilder också. Visst är ölglaset med Löfbergs Lila snyggt? Återfinns på fiket vid trädgårdsförreningens ingång.

Jag kan också konstatera att min blogg har fyllt ett år. Det gjorde den i smyg, jag glömde av det lite men det var runt sista augusti nån gång. Själv tänkte jag också fylla år ganska snart. Fast jag vet inte riktigt hur jag ska göra, är lite sugen på att bara smita bort. Nå, vi får se lite hur det blir med den saken.

1 Comments:

At tisdag, 12 september, 2006, Anonymous Anonym said...

skönt att se daj tebax på nätet. snygga bilder!

 

Skicka en kommentar

<< Home