eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-08-16

Svartvitt




Somnar nästan framför datorn. Lekte lite med en ABC80 emulator i Java, men man kan ju inte ladda in några program. Nå, skriva ett litet gjorde jag och så testa det vanliga då "; call(11)" och det funkade precis som det ska.

Har också testat att labba lite i photoshop för att göra svartvita bilder. Men, det blir inte riktigt som jag vill, om jag kommer på något bra sätt så funderar jag på att spara ner det som en action så jag kan automatisera lite. Att ändra varje bild för hand blir för jobbigt. Dessutom, det är inte helt lätt att få till "rätt" svartvitt-känsla så som det blir med vanlig svartvit film (läs TriX framkallad i D76, nån halvminut mer än vad rekommendationen säger). Har inte sett några bra guider i hur man ska göra det heller, att bara ställa saturation går inte riktigt.

2 Comments:

At lördag, 19 augusti, 2006, Anonymous Anonym said...

Har du testat http://www.optikvervelabs.com/ för svartvita filter?

 
At måndag, 04 september, 2006, Blogger deusexmach said...

Blev precis hänvisad in hit. Med all rätt..

 

Skicka en kommentar

<< Home