eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-09-13

Långväga picknick

Om man googlar på Picknickfestival så frågar Google "Ville du egentligen söka efter Punkfestival?". Så nej, picknickfestivalen i Kålltorp, som jag råkade besöka av en slump sisådär två timmar innan den ens hade startat, den förblir okänd. Jag blev mest förvånad över namnet. På nått sätt så känns nästan konceptet som bubbelfestivalen, fast picknick låter lite beskedligare på något sätt.

Jag fick tillbaka min Sigma vidvinkel idag (härligt, nu har den varit i Tunisien, Ryssland och Mongoliet!). Har haft den utlånad till Magnus Falk som har rest transibiriska järnvägen nu under tre veckor. Två av bilderna från mongoliet syns här. Magnus skriver:

"Det ligger fyra små vita prickar på högersidan utmed en bäck. Vi bodde i
den näst längst till vänster. Kortet är taget på ca 3000 meters höjd
över havet. Och berger var djävulskt jobbigt att bestiga. Trots att det
bara är ca 500 meter högt (dalen ligger ca 2500 meter över havet)."


(För övrigt var nomadfamiljen de bodde hos rätt dystra då en varg tagit en rätt stor mängd av deras får precis natten innan).


Andra bilden är från Ulaan Baator, ganska nära där en annan nomadfamilj som levde på hästuppfödning levde.



Har börjat inse att det kanske är dags att ersätta mina gamla lumparbrillor med något mer modernt, och nått jag ser skarpt med. Även om jag inte bär glasögon speciellt ofta så kan det ju vara en finess med att ha ett par man ser skarpt med. favoptik.se har ett erbjudande om glasögon och glas för en nästan obefintlig summa pengar, svårt att motstå.

1 Comments:

At söndag, 17 september, 2006, Anonymous Anonym said...

http://www.ryberg.org/bill_cosmic.jpg
Dagens lådfynd med anknytning till herr bloggare.

 

Skicka en kommentar

<< Home