eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-10-31

Historien om en korkad bilist



Bilderna är från Kallebäck. Tegelhuset är före detta vattentorn (numera fotostudio om jag är rätt informerad), det vitkalkade är Kallebäcks källa (som, enligt en skylt numera inte längre är anslutet till vattennätet).

Hur som helst. Det hände en lite lätt obehaglig sak idag. En bilist prejade nästan ner mig i ett hål i gatan. Hålet var inte gigantiskt, men såpass djupt att om man hamnat i det med cykeln så hade inget annat än en stor krasch blivit resultatet och det var så jävla illa gjort att när jag avhävt katastrofen genom att tvärnita så dunkade jag i bakluckan på bilen med handen för att markera att det där var VERKLIGEN INTE OKEJ. Bilisten stannade iaf (utmärkt! då kan han iaf prata istället för att smita därifrån och låtsas som ingenting!) och klev ur bilen. Jag blev lite lätt häpen när snubben tog av sig och började kavla upp ärmarna, men antog att han skulle försöka kaxa upp sig på nått fånigt sätt, så jag stod kvar och väntade. Ur bilen så strömmade nånslags arabisk-disko på hög volym. Hur som helst så började människan gapa om att jag hade sparkat på hans bil (tja visst...det är lätt att tro), men jag förklarade att jag bara dragit i näven och påpekade att han var jävligt nära att orsaka en olycka. Då tar människan strypgrepp på mig!! :-O Och när nån klämmer med bägge händerna på ens strupe så är det lite halvsvårt att argumentera, det blir liksom mer kraxande än tal. Efter bara några sekunder så kom en man med keps cyklande och frågade vad som stod på (det var ju liksom rätt tydligt att det inte var jag som gjorde något). Då släppte killen, började väl inse att han gjort bort sig dubbelt, så han lugnade sig lite utbrast nått "dooh moste cukla..." som jag knappt hörde och smet snabbt därifrån.

Märkligt nog så var den största känslan mest den att jag inte riktigt kunde ta honom på allvar det jag tänker på mest i efterhand, men dock, på nått sätt så är det iaf att gå över en rätt tydlig gräns för saker man bara inte BÖR göra när man först nästan perjar någon ner i diket och därefter försörsöker strypa personen istället för att argumentera. Bara att konstatera att den sista klant-bilisten är nog inte född än, oavsett om det är en blekfet svensk eller en välstylad iranier :-)

3 Comments:

At fredag, 03 november, 2006, Anonymous Anonym said...

Jag hoppas du förstår att strypgrepp klassas som mordförsök och att den där "välstylade iraniern" borde få sig en rejäl minnesbeta. Bara slödder och gangsters tar stryptag på andra människor. Hade han gjort det på mig hade jag tänkt ut en gruvlig hämnd.

 
At söndag, 05 november, 2006, Blogger månica said...

så jävla vidrigt! memorerade du registreringsnummret?

även cyklister behöver självförsvars kurser?

 
At torsdag, 16 november, 2006, Anonymous Anonym said...

Det har inte slagit dig att han kanske varken såg gropen eller att han prejade.? Bara att nån plötsligt slår i ens bil. ...Man vet inte vad andra har bakom sig som man muckar med...

 

Skicka en kommentar

<< Home