eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-10-17

Drömmar om att resa


Egentligen satt jag och letade efter något annat än det jag letade efter men jag råkade iaf snubbla in på Folkvett. Och ännu mera intressant läsning; folkvetts lista över alternativa behandlingsformer.

Med mörkret och hösten i antågande så är det inte utan att man får lite lust att resa någonstans och uppleva en annan kultur. En mycket läsvärd reseblogg är drömresan, om ett gäng som tar sin gamla Saab och åker jorden runt (nästan iaf). Kanske vore något att åka till Ryssland, köpa en Dnepr motorcykel och sedan köra den hem? Om den håller så långt vill säga.

Apropå konstig konst så måste jag slå ett slag för de absurda men otroligt schysta små animationerna på hoogerbrugge.com. Svårförklarat, men de måste upplevas. Och det är MÅNGA animaitioner. Varför finns det inte mer sånt här på webben? (Misstänker att sidan kräver flash).

Såg också att om man gillar Keith Haring (bilden i dagens blogg är gjord av honom) så kan man ta ner en skärmsläckare och pryda sin dator med.

Jag gick för övrigt ur svenska kyrkan idag. Tog ner blanketten som finns som pdf hos humanisterna.se sökte på svenska kyrkans söksida för församlingar och skrev adressen på ett brev och postade. Tog fem minuter. (Enda anledningen till att göra det idag är att om man gör det före 1:a november så går man ur för nästkommande år, gör man det efter så är man medlem i ett helt år till...)