eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-10-19

Rondellhundar och arkitektur


När jag och maskinbatterist (som tog bilden med sin mobiltelefon) var ute och gick för några veckor sedan så skymtade vi en övergiven monchichi ståendes utanför ett fönster i haga, såg lite konstigt ut, har nog knappt sett en monchichi på 20 år eller så.

Jag tror jag ska önska mig Kapten Stofil i julklapp av mig själv. Borde få tummen ur och skicka in prenumerationen på denna kulturtidskrift av rang!

Har irriterat mig ett tag på att när det gälller bildalbum på webben så är flickr.com så plågsamt långsamt. Det kostar visserligen ingenting att ha sina webalbum där men det är inte roligt att uppleva bildtittandet som så segt så att man lika gärna kunde koppla in sitt gamla telefonmodem igen. Ett alternativ kan vara att använda pixbox.se eller webalbum.se som också ger möjlighet att blogga.

Den som vill se lite ovanliga hus med annorlunda arkitektur kan ta en titt här. En fri association till ovanliga perspektiv ger också haha.nu som har bilder från perspektivmålade dekorationer i Bayview tunnelbanestation, Toronto.

Tidigare hade jag inte en aning vad en Rondellhund var för något. Östgöta Corren rapporterar om att man sett en ny rondellhund i en hatad rondell. Morran är en rondellhund som bor i en (förmodat) mindre hatad rondell. Till sist så tycks någon ha börjat hata rondellhundarna istället för rondellerna och då huggit huvudet av rondellhunden. Nå, nu vet du iaf vad en rondellhund är för något. Rondellhund rekommenderas varmt framför andra hundar, framför allt luktar de inte och åstakommer inte den där roliga högen man råkar trampa i när man minst anar det.