eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2011-05-01

Tre spelningar på en kväll







Bilderna från gårdagen råkade hamna lite i kronologisk oordning. Men hur som helst mittenbilderna är från kulturhuset Härden där punkbandet Vänsternäven spelade. Min plan var att hinna till en spelning till under samma kväll, det lyckades med råge. Tack snälla Skövdepunkare för skjutsen! Jag tog mig vidare till Nedre Botten men kom dit lite för sent så såg bara sista bandet och en skäggig poet (de två bilderna längst ner). Men det blev lite livejam efteråt. Konstaterar att det var väldigt länge sedan jag spelade bas, men roligt var det. När det började tunnas ut lite så tog jag mig vidare till King George (översta bilderna). Minns mitt första besök där för några år sedan. En enorm kvinna stod på scenen och sjöng kristna sånger. Hon sjöng falskt. Och inte lite. Det var absurt, men hjärtligt. Bluesbandet igår var riktigt bra, jag tror någon i publiken var med och spelade trummor på slutet. Kort och gott, en väldigt fin valborg.
Hade egentligen tänkt ta med mig systemkameran. Men det lyser nått meddelande om CHR och den vägrar fotografera. Tog ett tag att leta sig fram till att det är Nikons sätt att säga att kameran inte gillar minneskortet. Efter att ha tagit i och ur minneskortet ett par gånger kom den igång igen (kanske är lite oxid på minneskortets kontakter eller något sådant?) så det verkar inte vara något allvarligare.

Etiketter: , ,