eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2010-12-05

Skräckfilmsklubb







Ibland får jag länkar som jag inte riktigt vet hur jag ska presentera. Hur som helst. Här är en länk till bilder med några av världens snyggaste bibliotek, tror att ursprungslänken var B. R. Judge designblogg men med mer uppletade bilder från flickr eller liknande.
Projektet Cage against the machine är ett sätt att försöka få John Cages klassiska låt 4:33 till toplistorna som jullåt. Har ni hört låten förresten? Den frågan är lite av en kuggfråga. Pete Doherty, Billy Bragg, Orbital och Coldcut för att nämna några kommer att medverka på skivan som spelas in måndag den 6:e december.
Den här finska länken såg jag i skom för ett tag sedan. En finsk "vän av ordning" som fotograferat skyltar där de översatt från finska till svenska (som ju faktiskt är ett officiellt finskt språk fortfarande) och är det blivit knasigt. Tror jag har länkat till lite Steampunk förut men Asciimation har byggt en vinylspelare som drivs av en ångmaskin. För att få den rätta punk-känslan så låter han den spela God Save the Queen med Six Pistols.
Bloggen lou reed i tweed har fått en konkurrent, eller ett komplement i form av Kim Young il looking at things.
Bliderna kommer från halloweenfesten som skräckfilmsklubben Theatre of blood ordnade. Fint var det!
Och trummaskinen, en Roland 727 är med mest för att jag nog kommer att sälja den ganska snart (nej tack, maila mig inte om det, den får gå via de officiella kanalerna, typ ebay eller nått).