eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-01-13

Sveriges radio P2 och gyllene måsen


Kan inte hjälpa det men kopplingen slamsugning och macdonalds känns på något sätt...spännande. Bilen stod utanför mcd vid Scandinavium och sög upp något slam därifrån. Någon som sett filmen "Supersize me" och som är med på associationen? I Göteborg heter slamsugarna "ALLSUGNING", undrar hur många busringande tonåringar de får varje år "suger ni verkligen ALLT eller?".

Sveriges radio P2 ska förnya sig. Först av allt så utlystes en ljudtävling för en ny signatur. Tävlingen är nu avgjord och vinnaren korad. Fördomsfull som jag är tittar jag på pressbilden av vinnaren som är lagom kortklippt och iförd uppknäppt jeansjacka och tänker att han måste komma från fame factory eller från något grabb-rock-band som alla mammor och friends-älskande flickor verkligen måste digga. Hur det vinnande bidraget låter får man inte veta, antagligen därför mina fördomar skenar iväg. (Okej, det går faktiskt att ha motsvarande fördomar även om valda delar av technosverige också, klassiskt snitt där är rakat huvud och något mörkt enkelt, typ en svart polo eller en svart skjorta eller något ditåt.) I P2 blir det från och med nu mindre klassisk musik och mer techno/electronica, det låter väl lovande? Bort med Mozart! In med fintechno och mörk tysk dub!

1 Comments:

At fredag, 20 januari, 2006, Anonymous Anonym said...

Jag gillar bilden.

 

Skicka en kommentar

<< Home