eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2005-12-15

Jul i Göteborg och samtal från den onde

Var och tittade en snabbis på julspelet på Götaplatsen. Jomenvisst, inte så dumt, lite väl kitchigt kanske, men tufft att se 60 meter bred projektion, snacka om storbildsvideo!

För två år sedan så vade jag att spärra mig i Nix registret för att slippa alla telemarketingförsäljare. Det började bli jobbigt när det ringde fem om dagen, nästan alla lyckades dessutom ringa just när man kommer hem från jobbet och är väldigt trött och hungrig och inte har den minsta lust att prata i telefon. Igår ringde det nån igen, men jag orkade inte svara utan lade bara in telefonnummret i telefonen som den onde. Idag ringde den onde igen. Det visar sig att nix-registret bara sätter spärr för ren telefonförsäljning, inte för "marknadsundersökningar" med påföljande försäljning. Eller som nån tokstolle som ringde mig för nån månad sedan sa "nä...vi är ett så litet telefonförsäljningsföretag att vi inte är anslutna till nix-registret". Jaha, vad bra, frifräsande små källarfirmor får ringa som de vill då. Ganska korkat måste jag säga.

Noterade även att de har tänt belysningen på utkiken på Liseberg också, ganska fint, får väl ta mig dit på besök någon dag framöver. Fick apropå ingenting en väldigt udda länk I Did It for Science av Jen Miller. Jag vet inte om hon är allvarlig eller ironisk, men analsex är väl lite småkinky och roligt att skriva om eller?