eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2005-12-24

Tomten kom tidigt i år

Och tomten kom hit med ett Oscilloscop!

Äntligen möjligt att njuta till Selected Ambient Works och kolla vågrformerna i musiken samtidigt. Ingen som råkar ha ett par prober med bnc-anslutning till övers? Annars har det varit lungt, jag spelade lite skivor på Gasse, Victoria & vänners julfest och det var lika trevligt som vanligt. Det är lite spännande med fester dit det kommer människor som man bara träffar en gång per år, eller kanske bara en gång vartannat år, kvällen blir för kort, man hinner inte prata klart hur man än försöker, lite frustrerande men samtidigt lite av charmen också. För övrigt, har man lite svart humor så kan man ta en elektronisk tomte och hacka om honom så att han sjunger fula visor och verkar packad. Kolla videosnutten som finns länkad på sidan! (Kolla även på de andra projekten på Hack a day, många roliga projekt där!) Om jag hade vågat så hade jag frågat Anders F Rönnblom om lov för att lägga ut en länk till världens bästa jullåt; Det är inte snön som faller till vilken det även finns en riktigt skönt onskefull video.

Hoppas tomten kom med hårda klappar till er också i år! Nu ska jag äta lite mat och försöka få tag på en julöl.