eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2005-12-22

Bekännelser

Jag har två bekännelser att göra. Den första är att jag har gjort ett julpynt i form av en apelsin med kryddnejlikor, den syns här bredvid. Den andra bekännelsen är att jag mest känner att jag verkligen inte vill fira någon jul. Jag orkar inte. Jag kapitulerar. Det är så många olika viljor och vart jag än bestämmer mig för att fira jul så gör jag någon väldigt besviken. Funderar på att låta bli. Det är åtminstonde lika rättvist för alla. Eller så får jag göra som Luke Reinhart i The Dice Man och låta tärningen avgöra. Eller...ringa någon helt utomstående och be om råd. Kanske nån granne? Puuuuh.
Appropå typiska bra att ha länkar så fick jag en länk till Post och Telestyrelsens
Sökmaskin för mobiltelefonmaster där man kan ser hur nära eller hur långt ifrån en 3G eller GSM mast man befinner sig genom att mata in adressen. Det kommer säkert de som är Motståndare till 3G (varför man nu skulle vara det...) till nytta. Enligt kartan så bor jag ca 60 meter från en mobilmast. Jag har ändå lite halvkass mottagning på mobiltelefonen. Den som inte nöjer sig med att bara vara emot 3G-telefoni utan vill vara lite radikalare och vara motståndare till all elektromagnetisk strålning finns Föreningen Vågbrytaren. Intressant med så radikala människor. Själv fortsätter jag nog att prata i mobil och sova ganska gott även trots att 3G-strålningsparticklar genomborrar min kropp mest hela tiden :-)

2 Comments:

At torsdag, 22 december, 2005, Anonymous Anonym said...

Lustigt. Sådana där apelsiner pyntar vi också med här hemma. Det var först när jag träffade Lena som jag blev bekant med det hela. Har ingen aning om hur vanligt eller ovanligt det egentligen är?

 
At tisdag, 27 december, 2005, Anonymous Anonym said...

ganska vanligt skulle jag säga. Men sen nån (GP?) beskrev dem som piercade känner jag mig inte lika lockad av att fortsätta traditionen.

 

Skicka en kommentar

<< Home