eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2005-12-16

God Jul för i helvete

Rubriken är inte bara en svordom. Det är undertiteln på världens bästa julskiva med
Jack Brothers Men just nu så känns svordomen extra motiverad. För några veckor sedan bad jag förra arbetsgivaren om ett arbetsgivarintyg. Inget arbetsgivarintyg kom. Ringde gamla lönekontoret, jodå, de skulle skicka arbetsgivarintyget. Ytterligare en vecka. Fortfarande inget arbetsgivarintyg.

Förlåt mig alla släktingar och vänner och Faktumförsäljare, det blir inga inköp och inga julklappar. Sista pengarna gick till en telefonräkning och en säck potatis.

Vad är det som är så svårt? Speciellt då när både arbetsgivare och den kund jag arbetat åt har uttryckt att de varit oerhört nöjda med mitt arbete. Varför ska jag då råka ut för sånt här? Säga vad man vill, men min respekt för den före detta arbetsgivaren nådde nånslags bottennotering efter det inträffade. Tror jag satsar på ett annat konsultbolag nästa gång.

Tog mig förbi cykelbutiken vid Korsvägen, de har utförsäljning, har sällan sett så konstiga saker, typ träningsoveraller från 70-talet i orginal, skridskor från 60-talet och förutom cyklar så bara konstiga gamla saker som legat i en garderob på tok för länge. Blev lite småsugen på en gul och brun träningsoverall från 70-talet, då kan jag ge mig in på att göra riktig indiepop va?

Och bara för att ta fler tråkiga saker på samma gång. Som om det inte räckde med att min mor Berit gick bort i cancer för två år sedan så fick jag just veta att även mormor har cancer. Hepp.