eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2005-12-18

December söndagsnoteringar

resa med hitler Söndag. Fika. Och fikat på Blue Mountain Café blev det. Verkade som om det fanns wifi där, fast har man sällskap så är det ju lite lätt associalt att sitta där och surfa medans man fikar. Det var länge sedan jag fikade med Jonas (som för övrigt också driver Garbanzo Soul Wear) och det var mycket att prata om på en alldeles för kort fika. Av någon anledning gled vi in på ämnet bilar. Han och Maja var medlemmar i Majornas Bilpool, eftersom de inte behövde bilen varje dag. Det funkade bra, enda nackdelen var att det var svårt att vara spontan, plus att de flesta bilarna var bokade månader i föreväg inför sommaren, vilket väl inte är så svårt att förstå iofs. Och den lilla affischen här bredvid visar ju på ett pedagogiskt sätt vem det är som sitter som spökgestalt i bilen om man framför fordonet ensam! Själv har jag ingen bil just nu, vill ju inte ha den fulingen som fripassagerare.

Gjorde ett snabbt besök på jul på Liseberg konstaterar att det var lite för mycket folk och lite för hetsigt för att det ska gå att njuta av det.

Fick för övrigt igång min Power Macintosh 6100. Vet inte riktigt vad jag ska ha en mac till, men den har G3-processoruppgraderingskort och nått kort för att spela in video i datorn, kan ju vara festligt.