eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-01-26

Kaffe

Bollö smedja på Hisingen har äntligen fått en egen hemsida, jag hade gärna sett lite bilder på konstsmide och andra saker som tillverkas där, men hemsidan verkar inte helt klar än så det kanske kommer.
Varför inte bli riktigt seriös med kaffedrickandet och skaffaett litet kafferosteri för hemmabruk. Fick just ett tips på att Rusta säljer en kamera med fyra linser för ynka förtionio kronor. Den är nästan på pricken lik den kamera av märket Lomo som kallas för "actionsampler" och som säljs på Lomohemsidan . Apropå konstiga kameror (för vanlig film dvs inte digitalkameror) så kolla på samma sida även in Colette Fisheye Camera, något så ovanligt som en kamera med enbart fisheyeoptik, eller kvarför inte en Horizon Perfekt, en panoramakamera med objektiv som sveper och ger ett panorama på 120 grader, kanske vore något att testa? Hur som helst, för mig så är nog en extern hårddisk till att ha för att göra backupper på det mest aktuella för eventuella inköp om det finns pengar över.

Igår köpte jag biljetter till filmfestivalen, verkar som om vissa filmer är på god väg att bli slutsålda så det var lika bra att slå till.

Aldeles nyss så var Tony Blomdahl här på besök för att diskutera en idé och ett förslag, spännande!

6 Comments:

At fredag, 27 januari, 2006, Anonymous Anonym said...

Länken till Rustas kamera fungerar inte, eller? Lomos fisköga är rolig. Köpte en i våras och det blir ganska kul bilder. Klicka på länken i mitt namn för att se några...

 
At fredag, 27 januari, 2006, Blogger Måns said...

Märkligt, tror jag har varit med om det där någon gång förut, att en länk till rusta barar ruttnar sönder, kameran verkar nu vara helt försvunnen ur sortimentet, samma länk funkade fint igår. Jag som hade tänkt testa! Iofs finns ju den äkta actionsamplern på Lomohemsidan. Fina bilder! Lite smått absurt vad den förvränger perspektivet.

 
At fredag, 27 januari, 2006, Anonymous Anonym said...

Johanna har en Actionsampler från Lomo. Också kul, men problemet är att bilderna blir lite små när man framkallar dom i normalformatet hos fotoaffären. Fiskögat är roligare, som sagt.

 
At söndag, 05 februari, 2006, Anonymous Anonym said...

Gick förbi Rusta idag och plockade upp en fyralinsers Teica. Se bildlänk. Kameran är härligt plastig. Återkommer när jag testfotat en rulle.

 
At söndag, 05 februari, 2006, Blogger Måns said...

Ahhhh! Fasen! Då är den bara borttagen från hemsidan, måste bannemej dit och skaffa en omedelbums!

 
At söndag, 13 augusti, 2006, Blogger Jonas said...

Äntligen har jag framkallat bilder från Rustakameran. Blandat resultat, men det är ju det som är meningen...

 

Skicka en kommentar

<< Home