eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-01-18

Ansiktsigenkänning



Det finns en lite smårolig AI-tjänst på my heritage där man kan mata in bilder på sitt ansikte (bör vara rakt framifrån och utan huvudbonad) och sedan få ut ett resultat som säger vilka kändisar man liknar mest. (Jag antar att 100% likhet betyder att det är en bild på mig dvs en kopia). Bilden som syns här bredvid matade jag in i tjänsten och gjorde en jämförelse enligt den så liknar jag i följande ordning:

Theodore Kaczynski 62%
Philip Glass 56%
Engelbert Dollfuss 55%
Ruud van Nistelrooy 49%
Omar Sharif 46%
Eddie Murphy 46%
Johnny Depp 44%
Björn Ulvaeus 41%
Yul Brynner 41%
Karl Marx 41%

Vad säger man? Jag tycker inte jag är speciellt lik någon av dem, men ABBA-Benny och Philip Glass är väl fint sällskap om man nu gör musik.

Jag roas lite av Jinges häcklande av de urbota korkade Blog Rankers också. De använder sig av spam i bloggar som marknadsföringsmetod för sin blogtopp. Onskefullt måste jag säga.

2 Comments:

At onsdag, 18 januari, 2006, Anonymous Anonym said...

lustigt. jag läste just "vem är björn och vem är benny"-boken. då påstod att folk ständigt förväxlar dem. :D

 
At torsdag, 19 januari, 2006, Anonymous Anonym said...

Jag är tydligen 61 procent Mick Jagger...

 

Skicka en kommentar

<< Home