eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2006-01-19

Bugg eller feature

Upptäckte en sak i Skype som jag tycker är lite irriterande. Det finns en bock som man kan bocka ur där man anger att Skype INTE ska automatstarta när datorn startas och denna bock "råkar" med automatik bli förkryssad varenda gång även om man ställt in att den inte ska det. Jag vet inte om det här är en bugg eller om det är en "feature", jag har tittat i forumen men jag har inte sett någon bra förklaring utan jag antar att detta är medvetet gjort för att man ska använda deras internettelefoni så mycket som möjligt, det borde inte vara en svår bugg att rätta till om den nu vore en bugg. Och det är ju ett bra sätt att ta marknadsandelar ju fler personer som _alltid_ har skype igång. Men jag tycker ändå det är lite ohyffs att man inte får välja det själv. Eller kanske är det en pinsam bugg ändå? Någon som vet?

Nu ska jag iväg till Svenska Mässan för att gå på mässa med temat IT-arbete. Jag förväntar mig inte så jättemycket, men att träffa presumtiva arbetsgivare IRL är ju inte fel.

2 Comments:

At torsdag, 19 januari, 2006, Blogger A. von Achtersnurra said...

Det där har jag aldrig varit med om. Vad har du för operativsystem?

 
At fredag, 20 januari, 2006, Blogger Måns said...

Det är engelsk Windows XP professional och den allra senaste versionen av Skype, dvs 2.0, verkar vara samma för ett par bekanta också.

 

Skicka en kommentar

<< Home