eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2011-11-21

Andra tankar

Jag läser Kristian Petris ömsinta text om hans fars sista dagar i livet. Det är rörande, och vackert skrivet och väcker tankar. Man kan förstå att det, som döende, inte är så roligt att bli runtslussad, men samtidigt, om prognosen är så dålig, det kanske är bra om de som kan räddas till livet får platsen?
För sju år sedan dog min mamma i cancer. Jag är inte säker på att det hade varit så mycket bättre om hon fått vara längre tid på sjukhus. Men visst, det var lite hårt att först få beskedet om att hon var döende. Och därefter nån vecka senare eller två, skickas hem med smärtstiällande medicin. Jag vet inte om det hade kunnat vara bättre på nått sätt.




Bilderna föreställer, belysning på truckstop alaska, fokushuset i dimma, bandet audionom som spelade på truckstop.