eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2011-11-01

Puss


Jag blev lite glad när jag fick länken till tidningen 50 Watt som skrivit om Tidskriften Puss (och dessutom scannat in flera omslag från tidningen). Puss är härligt anskrämlig, men samtidigt lite fanzinens föregångare. Jag visste inte att Lars Hillersberg var med och startade tidningen, men det borde man nästan kunnat anna. Jag ägnade en vecka av gymnasiet med att praktisera på Galago och en av de kända ansikten som tittade in på redaktionen i en liten lokal på kungsholmen det var just Hillersberg, han avled 2004. Se också den finstämda dokumentären "Jag minns Lena Svedbweg" av Carl Johan De Geer:

I söndags så hamnade jag på något märkligt sätt mitt i inspelningen av en rockvideo med bandet Oholicks