eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2018-01-10

Januarifunderingar

Nu i januari så funderar jag över 2017. Tre vänner valde att inte leva vidare. Jens, Marcus, Randi. Det blev tomt utan er. Ni saknas. Närmast mig var Jens. När jag separerade från min sambo, och var helt ny på jobbet så var han den som plockade upp mig, vi umgicks som ler och långhalm under några år, gjorde musik, startade skivbolag, reste. Som sagt. Tomt. Jag tänkte att 2018 måste bli bättre men tyvärr så började året med att jag fick veta att Jonna gått bort. Vi sågs några dagar innan jul, drack en öl och pratade. Livet kan ta slut så väldigt fort, och oväntat. Jag avgav inga nyårslöften, men i mina tankar finns tanken på att man kan inte vänta på saker eller på människor, plötsligt är det för sent, och det kan vara mer plötsligt än man någonsin trodde. Jag hoppas 2018 fortsätter bättre än såhär. Det måste fortsätta bättre. Här är en bild på Jens, han ser ut att fundera. Det borde du som läser det här göra också. Det blir ingen längre text än såhär. En eftertanke. Ta vara på livet, allt kan gå så fort. Så galet fort.