eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2005-09-13

Foto


En arbetskamrat tillkännagav att han precis skulle iväg och köpa en ny kamera. En Nikon D50 blev det visst. Trevlig sak, men dyr, man måste fotografera ganska mycket för att motivera inköp av en digital systemkamera. Eller också är jag bara snål. Vet inte riktigt. Letade lite bilder och råkade på den här
ishavskajaking som någon med just den sortens kamera har taigt. Väldigt vackra bilder. Hittade även en helt annan ganska festlig sida där en person har byggt en helt egen Steadycam. Perfekt för den som videofilmar! För några veckor sedan var vi på besök ute åt gamlestan till för att titta på en fornlämning från järnåldern i form av en labyrint. Tyvärr blev besöket en besvikelse, labyrinten var helt tokfull med träd som rasat ner över den efter stormen i vintras så den gick knappt att se. Men jag tycker jag gör mig ganska bra i ett träd iaf, därav bilden.