eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2005-09-01

Vilse i pannkakan, nej Slottskogen


Var i Slottskogen idag. Jobbade till halv sex så klockan blev lite sent innan jag kom dit. Satt där och fikade en stund. På hemvägen så gick jag nog fel, det blev en bit att gå och jag kom ut ungefär vid majvallen i majorna, vände tillbaka och sneddade åt ett annat håll och hittade till sist tillbaka till Linnéplatsen och spårvagnen. För övrigt så känner jag mig lite lättad. Jag har alltid funderat över varifrån låten "Jenny Ondioline" med Stereolab fick sitt namn ifrån. Nu vet jag! Ondioline var ett elektroniskt musikinstrument tillverkat av Georges Jenny 1938 (och jag som trodde det var en hyllning till nån popflicka i deras bekantskapskrets hahaha). Får se vad jag ska göra i framtiden, verkar som om mitt nuvarande konsultuppdrag går ut om ungefär en månad. Over and out. Mars audiac quintet.

1 Comments:

At fredag, 09 september, 2005, Anonymous Anonym said...

fett att få veta hur det ligger till.
Ondioline alltså, har alltid undrat och trott ungefär samma som du.

Välkommen för övrigt till min nya finkulturblogg:
intimhygiensuger.blogspot.com

 

Skicka en kommentar

<< Home