eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2005-08-27

Lördag


Idag har jag loppisfyndat lite. En bekant i Gamlestan ska flytta till australien och hade gjort om två av rummen i sin lägenhet till loppis och hade utförsäljning på saker. Inköptes en anteckningsbok med blanka sidor (inga hemska rutor eller linjer) och hårda pärmar samt inbyggt tygbokmärke, ett gediget cykellås, två LP-skivor, ett storpack med nyckelringar. En sak man borde ta för givet när man köper in saker är att man också borde göra sig av med saker, annars blir det lätt fullt i lägenheten. Har lite lösa planer på att flytta, inte för att jag inte trivs i Gårda, det är trevlig lägenhet och trevliga grannar, men för att det är så dålig luft här och det är inte bra i längden. Återstår att se om någon vill ha två rullbandare, postade ut det på SAS-listan SAS-listan idag, den ena rullbandaren är konstig (ser ut så här: Philips N 4450 ), får ström men hjulen rör sig inte, den andra är en ganska ordinär Sony skol-rullbandare med inbyggd högtalare och jag har väl insett att jag inte orkar reparera den förstnämda och den sistnämnda är mest kuriosa som tar upp plats, även om den funkar. Den som får sistnämnda badaren får även ett äkta 70-tals rullband med information om ryska revolutionen med äkta diabilds-plong a la Pogo Pedagog hehe.

1 Comments:

At måndag, 29 augusti, 2005, Blogger Måns said...

Man tackar, man tackar!

 

Skicka en kommentar

<< Home