eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2005-09-05

Måndag

En ganska vanlig måndag på jobbet, kanske lite lugnare än i förra veckan nu när vi är fulltaliga igen efter semestern. På vägen precis förbi korsvägen så var det en helt fantastisk dimma, lisebergs-tornet såg nästan lite mystiskt ut, bilden bredvid ger inte riktig rättvisa åt det men ändå en antydan. Åkte iväg till Gyllene Prag och träffade Lars och Jan och fick höra lite om vad som är på gång. Och jag måste säga att det verkar vara ett riktigt kul uppdrag att bygga en skulptur åt biblioteket i Alexandria (Dum som jag var så frågade jag om skulpturen verkligen skulle stå på biblioteket...det ska ju vara tyst där...men den skulle stå utanför, eller möjligen i konstcentret som finns i nära angränsning). Måndagar, ja vad säger man? Jag har liksom lust att resa bort nånstans.