eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2012-04-01

The polkarage crew








Tack för en finfin konsert igår Trummor & Orgel. Och, den andra filmen den visar hur man fyndar en tramporgel i Gårda.
Det där med nanobryggerier verkar bli en populär sak. Själv tänker jag mig frustrationen med att brygga en gallon (är väl typ 3.8 liter ungefär) och upptäcka att det blev fantastiskt, men det finns bara fem flaskor till. Jag tror jag har tipsat om det förut men forsking och framsteg har en artikel om humle humle finns i öl av fel skäl. Det finns kvar humleplantor som kanske är en bit över 500 år gamla, kanske även lite äldre. Humle numera är ganska hårt förädlad, exempelvis den amerikanska amarillo humle med sin karraktäristiska nästan citrusaktiga smak. Tänk att brygga på en humlesort som kanske användes av vikingar för länge sedan?