eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2012-03-01

Fotoreportage och Göteborg i förändring




Det händer att jag snubblar över länkar med bildreportage från intressanta platser. Reportaget från Bangladesh Chittagong Ship breaking Yard är ett sådant från en enorm skeppskyrkogård. Här sågas oljetankers och stora fraktfartyg upp och blir återvunna. Har för mig det finns något liknande även i Pakistan plus något mer ställe. Slutstation för gigantiska fartyg.
Gillar också fotografen Irina Wernings back to the future. Det arrangeras så att en eller flera personer får återarrangera en bild som togs flera år tidigare. Vackert, välgjort och något att tänka på. Och som tredje och sista fina bildreportage skulle jag vilja nämna 20 Years Since The Fall of the Soviet Union.
Noterar lite att Göteborg är i förändring. Hatt-Nytt vid Vågmästarplatsen verkar ha stängt och Jazzå på andra lång har blivit till sportbaren Glenn. Inte min kopp te riktigt.
Eller förresten. Jag föreslår att vi lanserar konceptet konst-bar istället. Och så kör vi videokonst på monitorerna istället. Fotboll är roligare från läktaren än på en plattskärm. Vi säger Veirons konstbar på måndagar, blir fint va?

Själv har jag lite blandade vinterbilder tagna med pocketkameran, precis passerat tusen tagna bilder. Vallhallabadet och mölndalsån, universeum och göteborgshjulet i snöslask och så Kristoffer som jobbar på att göra lite könsrock. En helt vanlig ovanlig dag helt enkelt.