eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2012-03-08

Kållered åttonde mars 2012






Jobbade lite sent. Stod och väntade på tåget hem. Det kom inget tåg. Istället kom någon och ropade från andra sidan spåret att det skulle vara på andra plattformen. Kul med tågtrafik åt andra hållet helt plötsligt. Och. Inte heller då kom ett tåg. Det kom nått annat. En konstig liten...hm...ja nånslags service-lastbil-med-tåghjul? I en ordentlig fart pep den förbi. Tog några bilder, hann inte riktigt öka iso och sånt så de blev så skarpa de blev.

Kållered är ju ändå lite gött. Det har öppnat en ny butik. Det är en kombinerad skomakeri-nyckelkopiering-skräddare-kemtvätt-batteribyte. En bra kombination tror jag. MEN. Bilden i fönstret. Bilden. Det är åttonde mars och det ser ut som om det på skoj ska slås ihjäl en kvinna? Jag förstår inte bilden. Den är bara jättekonstig.

Konstaterar att Norbergfestivalen har släppt sina biljetter. Och att jag förmodligen inte kan åka i år heller. Det känns lite dystert. För den som är sugen på onepiece men inte tycker de är tillräckligt roliga eller tillräckligt kinky så rekommenderar jag kigurumiuk.com som har nått som mest påminner om onepiece men med djurvarianter. Tänk furry fandom ungefär.

Etiketter: ,

5 Comments:

At torsdag, 08 mars, 2012, Blogger Kalle Blixt Hagholm said...

Naj, vi ska ju till Norberg i år. Muppigt av dig att inte vara där.

 
At torsdag, 08 mars, 2012, Anonymous One Piece jump in said...

Haha. Fan vad bilden är tvetydig, hahah! Tror dom menar han ska banka lite på hennes skor men gud vad bra.

 
At fredag, 09 mars, 2012, Blogger Måns said...

Jag skulle ju SÅ gärna till Norberg. Men det råkar sammanfalla med bröllop, i Berlin. Får inte logistiska ekvationen att lösa sig på ett enkelt sätt om det är samma helg dessvärr.

 
At fredag, 09 mars, 2012, Blogger Måns said...

Jag tycker fortfarande att det är mysko. "Banka på hennes skor". Asså. Limmar eller syr inte skomakaren? Bankar gör man väl inte? Tror jag. Eller iaf när jag var liten gjorde man inte det.

 
At fredag, 09 mars, 2012, Anonymous cd said...

Måns: skomakare använde förr i världen ibland tränitar, s.k. pligg, för att fästa ihop sulor, och det finns även sorter som använt spik ("hobnails").

 

Skicka en kommentar

<< Home