eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2015-09-13

Freiland Sommerfest

Det blev inte av att jag fotograferade så mycket under besöket på Freiland Sommerfest. Men en trevlig liten festival som äger rum i vad jag tror är ett före detta grustag. Bra stämning. Den här festivalen fick mig att inse att jag verkligen behöver en ny sovsäck, nätterna var kalla. Första natten sov vi i ett naturreservat ganska nära Rostock. Vi kom dit sent och det var mörkt, smäckte upp tältet i vad jag inte förrän morgonen efter märkte var en grop. Vaknade med 4 centimeter vatten i förtältet. Och dumt nog hade jag inte lagt in packningen i tältet. Nåja. Sov torrt iaf. Filmade spelningen med Matti & Matti på Freiland med min + Loves kamera, det har tagit lite tid att klippa materialet, renderera och lägga upp. Ambient och fint.

Länken till bisarr nostalgi påminner om musikcafét och musikföreningen i Vänersborg; MfMs, eller Café Eloge som det kallades då det var i Edsgatelogen. Med tillägget av att det ringde aldrig några och hotade oss. Å andra sidan så var det inte så mycket politik, mer musik. Ta också en titt på bilder tagna med google street wiev där man gjort om gator så att de blir trevligare.