eXTReMe Tracker

En helt vanlig ovanlig dag

Lite anteckningar och fotografier från vardagliga eller inte vardagliga händelser i mitt liv och om KULTUR.

2012-11-29

Två personer ett helt dygn med bara vevlira

Geiger är precis i slutfasen av sin Novebmerfest, en månad av aktiviteter varje dag i hela november. Här är en bit från Fredric Bergström och Bruno Andersens framträdande med vevlira i 24 timmar. Tänk dig ett helt dygn med bara vevlira. Någon bekant påpekade att de 30 minuter jag filmade var tråkiga. Jag vill bara påpeka att det var mellan 02 och 05 på natten jag besökte evenemanget och att det faktiskt hördes lite snarkningar bland publiken, men att jag verkligen gillar det hela ändå. Ryktet säger att hela 24-timmars konserten kommer att ges ut på skiva. Det blir då exakt 28 stycken LP-skivor. Geiger finns förresten på ansiktsburken numera.
Tycker för övrigt att alla Göteborgare borde läsa faktum-artikeln med rubriken Kalastjuvar, det handlar lite om Karnevalsföreningen och lite om att ta och ge när det gäller kultur. Det är klart man inte ska vara dyster över karnevalsföreningens öde, men på något sätt gäller det att vara lite vaksam.